Selätämme SLE:n –  joka päivä

Kohtasimme toisemme netissä ja päätimme perustaa oman yhdistyksen. Nyt yhdistyksessä on noin 170 jäsentä.

Yhdistyksen päätti perustaa ryhmä SLE-ihmisiä ympäri Suomen, ja vuonna 2001 SLE-yhdistys ry näki päivänvalon.

Yhdistyksen tarkoituksena on koota ja levittää tietoa Systeeminen Lupus Erythematosus (SLE) -sairaudesta sekä työskennellä sen hoidon, kuntoutuksen ja muiden palvelujen edistämiseksi sekä kehittämiseksi. Lisäksi toimia SLE:tä sairastavien ja heidän omaistensa tukena ja yhdyselimenä sekä ajaa heidän yhteiskunnallisia etujaan.

Yhdistys on valtakunnallinen ja pyrkii saamaan jäsenistöä ympäri Suomea, jotta tiedonkulku olisi mahdollisimman kattavaa. Vaikka yhdistyksen kotipaikka on merkitty Helsinkiin, se ei tarkoita, että toimintamme olisi pääkaupunkikeskeistä.

SLE-yhdistys ry

SLE:läisten tukeminen

Toimintamme tarkoitus ei kohdistu ainoastaan SLE-perhosiin vaan myös heidän läheisiinsä, koska SLE-sairaus on koko perheen sairaus ja tällöin heidänkin osuutensa sekä hyvinvointinsa on hyvin tärkeä kohde.

Tavoitteemme on olla elinvoimainen, ihmisten tarpeisiin ja odotuksiin vastaava järjestö, jossa jokaiselle löytyy oma tapansa olla mukana. Mitä enemmän meitä on, sitä vahvempi olemme ryhmänä. Ota vain rohkeasti meihin yhteyttä!