Eular ja

Eular Pare

Eular ja Eular Pare edistävät reuma- ja tule-sairaiden asioita Euroopan tasolla

SLE-yhdistys on Suomen Reumaliiton ja LUPUS EUROPEn jäsensyhdistys.

Reumaliitto kuuluu Euroopan tason kattojärjestö EULARiin (The European League Against Rheumatism). EULAR edustaa kaikkien Euroopan maiden reuma- ja tule-sairaita sekä reuma-alan terveydenhuollon ammattilaisia ja tutkijoita. Tavoitteena on vähentää näiden sairauksien aiheuttamaa taakkaa niin yksilöille kuin yhteiskunnallekin sekä parantaa hoitoa, ennaltaehkäisyä sekä kuntoutusta.

Suomen Reumaliitto ja muut Euroopan kansalliset reumaliitot toimivat yhdessä EULAR PAREssa, joka on nimenomaan potilasjärjestöjen yhteenliittymä. Sen visiona on voimaannuttaa kaikkia reuma- ja tule-sairaita elämään täyttä ja itsenäistä elämää.

Sekä EULARn, että EULAR PAREn yhtenä tavoitteena on vaikuttaa Euroopan tason päättäjiin, jotta nämä sairausryhmät tulevat huomioiduiksi.

EU-lainsäädännöllä vaikutetaan sairastavien mahdollisuuksiin myös kansallisella tasolla.

Yhdistyksen jäsenille tarkoitettu osio

EULARin (European Congress of Rheumatology) 20. reumatologian tiedekongressi pidettiin kesäkuussa 2019 Madridissa. Vuosittaiseen kongressiin osallistui 14 500 osallistujaa 120 maasta ja tieteellinen ohjelma koostui 4 900 tiedejulkaisusta.

Artikkelin lukemista varten tarvitset salasanan. Tulet saamaan sen jäsenkirjeemme mukana tammikuun jäsenkirjeessämme.

Jos olet jäsenemme eikä sähköpostia ole tullut pitkiin aikoihin tarkistathan sähköpostistasi myös roskapostilaatikon, sillä kirjeemme on voinut mennä myös sinne. Muutoin ilmoitathan tiedot pikimmiten Palaute-lomakkeen kautta. Tarkistamme jäsentiedot ennen salasanan lähettämistä uudelleen.

Mikäli haluat liittyä yhdistyksemme jäseneksi tee liittyminen Liity -sivun kautta.